Zaterdag 23 april sloot het vlaggenschip van Avanti de competitie af met een klinkende 9-1 overwinning tegen Disnierats uit Hoorn. Hiermee werd een uitstekende 2e plaats in de promotiepoule van de 1e divisie veiliggesteld. Dit betekent dat het team van kopman Steffen Greup op zaterdag 7 mei uitkomt tegen de nummer één na laatst van de degradatiepoule van de eredivisie. Dit wordt of FVT uit Rotterdam of  Klimaatgroep Stars uit Middelstum. Deze twee verenigingen spelen komend weekend tegen elkaar, zodat pas dan de tegenstander en locatie van de wedstrijd voor een plaats in de eredivisie bekend worden. Maar zet alvast zaterdag 7 mei in je agenda!

Overigens kunnen de landelijke teams van Avanti terugzien op een geslaagd seizoen. Alle teams wisten zich te handhaven. Dames 1 eindigde na een 6-4 overwinning tegen het Zoetermeerse Taverzo op een prima 3e plaats in de promotiepoule van de 1e divisie. Heren 2, dat debuteerde in de 2e divisie, voldeed ook aan alle verwachtingen met een uitstekende 3e plek in de eindrangschikking. Heren 3 tenslotte (3e divisie) eiste een 2e plaats  op. Ook dit is een bijzonder sterke prestatie. Alleen het team van Van Herwaarden was een maatje  te groot.

Kortom tevreden gezichten bij Avanti, dat het  competitieseizoen zaterdagavond afsloot met een verdiende en gezellige BBQ.  En hopelijk is er nog een heerlijk toetje voor de boeg!