Avanti kan met gemengde gevoelens terugkijken op haar rentree op het hoogste niveau. Het spel tegen titelfavoriet Pecos was blij vlagen uitstekend, maar uiteindelijk was een nipte 2-4 nederlaag wel de uitslag die het scorebord sierde. Een onnodige nederlaag vanuit Hazerswouds perspectief aangezien er in drie van de vier nederlagen voldoende winstkansen lagen, waaronder zelfs twee matchpoints.

In een bijzonder sfeervolle Avantihal kwam Frank Hollak prima uit de startblokken wat uiteindelijk resulteerde in een 10-8 voorsprong in de vierde game tegen René Waterreus. Aangezien Hollak ook in games met 2-1 voorstond betekende dit twee matchpoints. Twee fraaie rally’s later was het de Pecos speler die zich terugknokte en langzaam ook de wedstrijd omdraaide. Waterreus besliste uiteindelijk de beslissende vijfde game met 8-11 in zijn voordeel waardoor de druiven zuur waren voor Avanti. Voor de pauze had Leon van Boven ook het geluk niet aan zijn zijde tegen Casper ter Luun. Een spannende gelijkopgaande wedstrijd werd uiteindelijk in vier games beslist door de gasten. Gelukkig voor de thuisploeg mocht Steffen Greup wel het zoet van een overwinning proeven waardoor er wat terug werd gedaan voor de rust.
Na de pauze een vrijwel identiek spelbeeld. Hollak liet andermaal zijn tegenstander (Ter Luun) ontsnappen, 8-8 in de vierde game met een 2-1 voorsprong in games terwijl Greup zich soepel voorbij Waterreus sloeg. Van Boven probeerde met man en macht de gelijkmaker op de borden te krijgen maar verder dan twee sterke games tegen Nader kwam hij niet waardoor de Oegstgeestse brigade uiteindelijk met een 2-4 score naar huis ging.De Hazerswoudse promovendus kan vertrouwen putten uit het sterke spel en zal in de volgende wedstrijd (uit tegen Westa) vol gaan voor een positief resultaat.