De landelijke teams van Avanti hebben een bijzonder moeizame speelronde achter de rug. In een serie uitwedstrijden gingen Dames 1, Heren 1 en Heren 2 onderuit. Alleen Heren 3 wist een overwinning te pakken, een welkom doekje voor het bloeden voor de Hazerswoudse club.

In Zwolle was de gelijknamige club te sterk voor het dames vlaggenschip. In eigen huis werd er nog ruim gewonnen door Avanti, in de terugwedstrijd hadden de gasten de opstelling door elkaar gegooid wat een flinke kwaliteitsinjectie bleek. Rian Nijdam, Annefleur Trel en Christel Petitiet wisten enkel van de 3e Zwolse dame te winnen wat uiteindelijk resulteerde in een 7-3 nederlaag. Wat kilometers richten het westen ging ook de mannenhoofdmacht met een nederlaag naar huis. Tegen Scyedam werd met 6-4 verloren, een nederlaag die zeker voorkomen had kunnen worden gezien een aantal nipt verloren wedstrijden. Kopman Steffen Greup zorgde met 3 strakke zeges voor een belangrijk aandeel van de Avanti punten. Simon Goessens pakte daar nog een zege bij, terwijl publiekslieveling Leon van Boven niet tot score kwam.

In het diepe zuiden kwamen de reserves van Avanti niet verder dan 1 schamel puntje tegen Red Stars. Enkel Ronald Vijverberg kon éénmaal de felicitaties in ontvangst nemen. Olaf Stolwijk en Edu Lamatara bleven ondanks 4 nipte nederlagen diep in de vijfde game zonder winst. Heren 3 tenslotte had wel reden tot juichen. Tegen het lastige RedStar’58 was het team in grootse vorm. Patrick Nieuwendijk (3x), Steven Pouw (3x) en Marcel Does (1x) pakten uiteindelijk met 2-8 groots uit waardoor het team nu bovenaan staat in de 3e divisie.

Aanstaande zaterdag staan er weer een mooie reeks aan thuiswedstrijden op het programma. In de eigen SafeCon Arena zullen de teams er alles aan doen om zich te revancheren terwijl Heren 3 de kraker met nummer 2 SKF krijgt voorgeschoteld.