Afgelopen zaterdag stond voor de jeugd de Zuid-Hollandse Kampioenschappen op het programma. Namens Avanti deden Wesley, Jochem, Joep Vis, Carlijn, Bianca, Jesse en Kevin mee.

Wesley deed mee bij de kadetten/junioren E en haalde de hoofdronde. Uiteindelijk bleek de kwartfinale het eindstation. In dezelfde klasse kwam Jochem in de troostronde terecht en hierin wist hij de halve finale te halen. Joep mocht het proberen bij de welpen/pupillen C en miste helaas de hoofdronde. In de troostronde bereikte Joep wel de halve finale.

Bij de meisjes beginners zaten Bianca en Carlijn in een poule van 7. Carlijn kon in de meeste wedstrijden goed meekomen, maar kwam net iets tekort. Carlijn eindigde met 1 winstpartij op de zevende plaats. Bianca speelde een aantal spannende wedstrijden (maar liefst 4 vijfsetters!) en wist uiteindelijk 3 potten te winnen. Dit leverde een mooie 3e plaats op!

In de beginnersklasse voor de jongens werden Kevin en Jesse alle twee eerste in hun poule en beide heren stoomden door naar de finale. Een knappe prestatie! In de Avanti gekleurde finale wist Kevin van Jesse te winnen. Zowel Kevin als Jesse mocht dan ook een beker in ontvangst nemen!