De tweede speelronde van de voorjaarscompetitie 2015 vond afgelopen weekend plaats. Alle jeugdteams speelde tevens hun eerste uitwedstrijd in deze competitie. Het bleek een lastige speelronde te zijn voor vele teams.

Jongens 1 moest naar het verre Enschede afreizen, waar zij het moesten opnemen tegen DTS 1. In deze wedstrijd lieten Feitse, Max en Matthijs zien dat zij goed kunnen meekomen met het niveau van Landelijk A. Feitse won 2 wedstrijden, Max en Matthijs wonnen er beide 1. Het dubbel ging helaas naar de tegenstander wat resulteerde in een 6-4 verlies.

Avanti 2 moest het opnemen tegen het eerste jeugdteam van SVN. SVN kwam goed uit de startblokken, Avanti wist pas in wedstrijd 5 zichzelf op het scorebord te zetten. Daarna werd alleen nog wedstrijd 8 gewonnen. Vincent en Els wonnen deze wedstrijden, Damiën won er helaas geen. De uitslag: 8-2 verlies.

Avanti 3 moest spelen tegen het altijd lastige Alexandria ’66. Tim, Robin en Job vochten voor wat zij waard waren, maar zij konden slechts twee punten mee naar huis nemen. Job had de eer om een punt achter zijn naam te schrijven, en ook het dubbel werd gewonnen. Uitslag: 8-2 verlies.

Avanti 4 reisde af naar Leiden, waar ze het moesten opnemen tegen Docos. Docos heeft een zeer sterk team, wat ook blijkt uit de uitslag. Alleen een uitblinkende Martijn wist twee wedstrijden te winnen, en daar bleef het helaas bij. Jinte en Wesley hebben helaas geen wedstrijd gewonnen. Ook het dubbel ging naar de tegenstander. Uitslag: 8-2 verlies.

Op de tafel naast Avanti 4 moest Avanti 5 het ook opnemen tegen Docos. Joep en Glenn speelde fantastisch, en wisten ook beide hun drie wedstrijden te winnen! Rens moest zijn tegenstander helaas driemaal feliciteren. Het dubbel werd ook door Avanti gewonnen, wat resulteerde in een 3-7 winst.

Volgende week zijn er geen jeugdwedstrijden!