De sportverenigingen aan de Sportparklaan hebben de koppen bij elkaar gestoken met als doel kinderen te helpen bij het kiezen van een sport. Met een gezamenlijke sportkaart kunnen kinderen van de basisschool vanaf september gratis kennismaken met voetbal, tennis en tafeltennis. Ieder van de sportverenigingen organiseert hiervoor gedurende 6 weken kennismakingslessen. Met de sportkaart kan bijvoorbeeld elk van de 3 sporten 2 weken beoefend worden, maar een deelnemer  kan er ook voor kiezen om 4 weken een bepaalde sport te doen en daarna nog 2 weken een andere sport. Of nog anders. De keuze van de deelnemer staat voorop. Na de periode van 6 weken is het de bedoeling dat er een (meer) definitieve keuze wordt gemaakt voor een sport. De verenigingen willen 3x per jaar gedurende een periode van 6 weken gratis kennismakingslessen aanbieden: september, januari en mei.

Indien het initiatief voldoende aanslaat kunnen in de toekomst ook andere plaatselijke sportverenigingen – die hiervoor openstaan – zich bij de sportkaart aansluiten.

Hoe kun je meedoen?

Je kunt de sportkaart downloaden van de websites van de deelnemende verenigingen. [wpdm_package id=’7579′].

Elke vereniging heeft ook een contactpersoon waar je terecht kunt voor vragen of het opvragen van de sportkaart:

TTV Avanti;

Steven Pouw