Basisschoolkampioenschappen weer één groot tafeltennisfeest!

Woensdag 27 december  organiseerde  TTV Avanti de Hazerswoudse Kampioenschappen Tafeltennis voor basisscholen. De 74  enthousiaste deelnemers en vele ouders als supporters zorgden voor een gezellige sfeer in de Safecon Arena. Na een enerverende strijd  was het uiteindelijk de St Michaelschool die voor de tweede maal op rij de enorme wisselbeker won. De Steijaertschool werd 2e, gevolgd door De Tweeklank op de 3e plaats. De St. Michaelschool mag zich hiermee ook komend jaar Kampioen van Hazerswoude  noemen!

In het ochtendprogramma speelden de leerlinggroepen uit de groepen 3, 4 en 5. Je kon zien dat de meesten hadden deelgenomen aan de 3 trainingen die Avanti voorafgaand had georganiseerd. De leerlingen deden geweldig hun best. Dat leidde aan het einde van de ochtend tot een  tussenstand waarbij de kinderen van de  Steijaertschool de meeste  punten bij elkaar hadden geslagen, gevolgd door De Springplank en de St. Michaelschool. Niets was echter nog beslist, want in de middag speelden de leerlingen van de groepen 6, 7 en 8 nog tegen elkaar. Ook hier veel enthousiasme  en sportiviteit. Een compliment voor alle deelnemers! Uiteindelijk werden de punten van de ochtend- en de middagsessie bij elkaar opgeteld met de St. Michaelschool als winnaar. Tenslotte deden de deelnemers massaal mee  aan de rondetafelwedstrijd en kregen ze een welverdiende  medaille omgehangen. En zo ging iedereen met een brede glimlach naar huis.

Als een vervolg op deze kampioenschappen organiseert Avanti een Duo-Competitie voor kinderen van de basisschool die graag wedstrijden willen spelen tegen niveau- en leeftijdsgenoten. Deze competitie is om de week op zondag van 14:00 tot 16:00. Er wordt gestart op zondag 21 januari. Deelname is gratis. Ook kan de Superstarcursus worden gevolgd op woensdagmiddagen. Deze start op 17 januari. Inschrijven voor beide activiteiten kan via https://www.ttvavanti.nl/vervolg-basisschoolkampioenschappen.

Op zondagmiddagen is Avanti bovendien vanaf 14.00 uur geopend voor alle leerlingen en hun papa’s, mama’s, zusjes en broertjes om te komen tafeltennissen. Kom gerust eens langs!