Zondag 12 februari werden in Assen de halve finales van de Nationale Jeugdmeerkampen gehouden. Avanti had 3 ijzers in het vuur. Bij de welpen had Ruben Vink zich geplaatst voor deze reeks wedstrijden. Al een mooie prestatie voor dit opkomende talent. Hoewel Ruben goed zijn best deed wist hij geen wedstrijden te winnen. Toch was dit voor hem een hele goede ervaring. Bij de junioren stonden Olaf Stolwijk en Patrick Nieuwendijk achter de tafel. En alsof de duvel ermee speelt, moesten deze Avantispelers ook nu weer tegen elkaar en wel in een poule van 6 spelers. Deze ‘broederstrijd’, immers teamgenoten in de competitie, werd met 3-2 gewonnen door Patrick. Patrick bleef verder overigens de gehele dag zonder gameverlies, waarmee hij zich soeverein kwalificeerde voor het finaleweekend in Panningen. Olaf moest daarvoor nog overwerk verrichten. Op onderling resultaat werd hij namelijk tweede in de poule. Daardoor moest hij nog een barrage spelen. Wat was namelijk het geval? De NTTB had in haar wijsheid besloten megatalent Roel Bogie direct te plaatsen voor de finale. Dit betekende dat de 6 nrs 2 van de poules tegen elkaar moesten spelen voor 5 plaatsen in de finale. Olaf pakte meteen zijn eerste kans door met 3-1 van Pim van Schaik te winnen. Ook Olaf dus door naar het finaleweekend in Panningen, waar de beste 12 junioren van Nederland eind mei tegen elkaar in het strijdperk treden. Patrick en Olaf, gefeliciteerd! En natuurlijk niet te vergeten: dank aan de coaches Steffen Greup (Ruben) en Vincent Swart (Olaf)!