Afgelopen zaterdag stond de topper in de eerste divisie op het programma: de heren van Avanti tegen koploper Disnierats. Alleen de eerste wedstrijd ging verloren, de rest viel Hazerswoudse kant op: 9-1. Daarmee gaan de heren nu aan de leiding in de eerste divisie poule A.

Het vlaggenschip bij de dames speelde ook tegen Disnierats uit Hoorn en wist eveneens te winnen: 7-3. Met 5 punten voorsprong staan de dames inmiddels stevig aan de leiding in de eerste divisie.

Het tweede herenteam speelde tegen de Veluwe. Opmerkelijk hierbij is dat er tegen drie ex-internationals werd gespeeld: Paul Haldan, Ron van Spanje en Jaap van Spanje. Het duel eindigde in een remise. Martin Groenewold (3x), Ronald Vijverberg (1x) en het dubbelspel zorgde voor de punten. De verdienstelijk spelende invaller Lennart van der Have wist het Ron van Spanje uiterst lastig te maken maar kon uiteindelijk geen overwinning boeken.

Het derde herenteam boekte een verwachte overwinning op het Haagse HTTV: 7-3. Koploper SKF liet ondertussen een hoop punten liggen, waardoor onze heren nu samen met Amstelveen en SKF aan de leiding gaan in de derde divisie.

Volgende week is er een speelvrije week i.v.m. de herfstvakantie; maar op zaterdag 22 oktober is er weer een volle zaal aan thuiswedstrijden te zien in de SafeCon Arena!