In een enerverende wedstrijd heeft Avanti zich niet optimaal weten te belonen tegen Salamanders. De goed gevulde SafeCon Arena (totaal 50 toeschouwers) zagen zes fraaie wedstrijden die uiteindelijk eerlijk werden verdeeld: 3-3. Met twee nederlagen voor de thuisploeg met het kleinst mogelijke verschil in de beslissende sett waren de bezoekers uit Wateringen bijzonder gelukkig. De zeges voor Avanti werden immers met forse cijfers beslecht. Het was uiteindelijk Steffen Greup die 2x succesvol was terwijl Simon Goessens het derde punt binnen wist te slaan. Frank Hollak was weinig gelukkig en bleef uiteindelijk met lege handen.

Voormalig Avanti eredivisiespeler Jaap Schilperoort was na afloop duidelijk: ‘Het was een sterk optreden van onze equipe. Steffen won twee keer met overmacht, terwijl de zege van Simon op Bogie ook niet te misstaan was. Alle drie onze nederlagen hadden we evengoed kunnen winnen wat aangeeft dat we het niveau uitstekend aankunnen. Een vijfde plek in de stand is goed, maar met een beetje meer geluk hadden we nu gewoon vierde kunnen staan.’