Het bestuur van Avanti heeft de ambitie om samen met leden, oud-leden, vrijwilligers en overige betrokkenen tot een toekomstvisie voor de vereniging te komen. Daarin zou naast tafeltennis ook aandacht moeten zijn voor het invullen van onze maatschappelijke betrokkenheid. In de praktijk kan daarbij gedacht worden aan naschoolse activiteiten, samenwerking met de buurt, de gemeente en andere (sport)verenigingen, opvoeding en opleiding, goede doelen, maar ook een milieubewust sportcomplex en het stimuleren van gezond voedsel bij de leden. Een aantal van die activiteiten doen we al, maar er zijn nog diverse andere mogelijkheden.

Om die reden is het bestuur  een samenwerking aangegaan met Maatschappelijk Verantwoord Verenigen (MVV) Nederland. De kracht van MVV Nederland is dat ze altijd de kernactiviteit, bij ons tafeltennis, centraal blijven stellen om zo een sterkere en moderne vereniging te krijgen. Tegelijkertijd houden ze het simpel en praktisch.

MVV traject.

We gaan met MVV Nederland na de zomer vijf inspirerende en interactieve bijeenkomsten houden van elk ongeveer 2 uur:

1. Wat is MVV en wat kunnen we ermee? Hoe staan we ervoor: analyse van de huidige situatie.
  2. Waar willen we over tien jaar staan:  de verenigingsdroom.
  3. Welke tafeltennis- en maatschappelijke activiteiten willen we de komende twee jaar doen?
  4. Interactieve sessie waarbij het MVV team ieder één of twee leden uitnodigt om de ideeën mee te delen.
  5. Afsluitende avond inclusief overhandigen van het verenigingsplan van aanpak en het maken van implementatie afspraken

Wie doet er mee?

Het bestuur hecht er waarde aan om dit beleid te ontwikkelen samen met de leden, oud-leden, vrijwilligers en overige betrokkenen. Om deze reden zijn we op zoek naar (oud)leden of ouders van leden die bij de ontwikkeling van het plan willen meedenken.

Doe jij mee of wil je meer weten? Stuur dan een mailtje naar:

Nico Stolwijk

voorzitter@ttvavanti.nl