Basisschoolkampioenschappen weer één groot tafeltennisfeest!

Maandag 28 december organiseerde ttv Avanti de Hazerswoudse Kampioenschappen tafeltennis voor basisscholen. De 93 enthousiaste deelnemers waren goed voor een kampioenschapsrecord. Samen met vele ouders als supporter zorgden zij voor een fantastische sfeer in de Safecon Arena van Avanti.

De leerlinggroepen 3, 4 en 5 bestond uit 32 deelnemers. Zij speelden in het ochtendprogramma. In de tussenstand die volgde hadden de kinderen van de St Michaelschool de meeste punten bij elkaar geslagen, gevolgd door de Springplank en De Tweeklank.
In het middagprogramma waren 61 leerlingen van de groepen 6, 7 en 8 aan de beurt om hun wedstrijden te spelen. Er werd enthousiast, maar sportief gespeeld. Een compliment voor alle deelnemers!

En toen was het tijd voor de prijsuitreiking! Het waren uiteindelijk de leerlingen van De Tweeklank uit Hazerswoude-Rijndijk die voor de tweede maal op rij de supergrote wisselbeker in ontvangst mochten nemen. Zij mogen zich komend jaar Kampioen van Hazerswoude noemen. De Michaelschool eindigde op geruime afstand als tweede, gevolgd door De Springplank (3e), De Johannes Postschool (4e) en de Steijaertschool (5e).

Tenslotte kregen alle deelnemers een welverdiende medaille omgehangen. Al met al een zeer geslaagde tafeltennisdag die volgend jaar zeker weer een vervolg krijgt.

De organisatie van dit evenement was in handen van Arnout van den Top, Wouter en Steven Pouw. Maar het is aan de vele vrijwilligers van Avanti te danken dat de dag werkelijk perfect verliep:
Ron, Olaf (K) en Sebastiaan bedankt voor een vlekkeloze barbezetting en het bereiden van onder meer 80 tosties.
Els, Annabel, Feitse, Robert, Vincent, Linda, Tim, Edith, Kirsten, Wesley:  tafelbegeleiders met veel geduld. Geweldig gedaan! Allemaal toppers!

Schooluitslag:
1. De Tweeklank; 200 punten