Zaterdag 27 december organiseerde ttv Avanti de Hazerswoudse Kampioenschappen tafeltennis voor basisscholen. De meer dan 90 enthousiaste deelnemers en de vele ouders als supporter zorgden voor een fantastische sfeer in de Safecon Arena van Avanti.

De leerlinggroepen 3, 4 en 5 speelden in het ochtendprogramma. In de tussenstand die volgde hadden de kinderen van de Steijaertschool de meeste punten bij elkaar geslagen, op de voet gevolgd door de St. Michaelschool en De Tweeklank. Hierna was het tijd voor een intermezzo. In een mooie demonstratie lieten de talenten van Avanti zien waartoe zij – na hard trainen – allemaal in staat zijn.

In het middagprogramma waren de leerlinggroepen 6, 7 en 8 aan de beurt om hun wedstrijden te spelen. Er werd enthousiast, maar sportief gespeeld. Een compliment voor alle deelnemers!

Voordat de uitslag bekend werd, was het de beurt aan Heren 1 van Avanti om te laten zien wat tafeltennis op het hoogste niveau betekent. Deze demonstratie eindigde in een ‘rond de tafel’ waar vele kinderen aan meededen.

En toen was het tijd voor de prijsuitreiking! Het was uiteindelijk De Tweeklank uit Hazerswoude-Rijndijk die de supergrote wisselbeker in ontvangst mocht nemen en zich dit school jaar Kampioen van Hazerswoude mag noemen. De Michaelschool eindigde op hele kleine afstand als tweede, gevolgd door de Steijaertschool (3e), De Johannespostschool (4e) en De Springplank (5e).

Tenslotte kregen alle deelnemers een welverdiende medaille omgehangen. Al met al een zeer geslaagde tafeltennisdag die volgend jaar zeker weer een vervolg krijgt.

De organisatie van dit evenement was in handen van Arnout van den Top, Wouter Pouw en Nico Stolwijk. Maar het is aan de vele vrijwilligers van Avanti te danken dat de dag werkelijk perfect verliep:

Astrid van der Meer (ouder!),Ron, Olaf (K), Sebastiaan, en Ralph bedankt voor een vlekkeloze barbezetting!

Els, Annabel, Feitse, Steven, Olaf (S), Stephan, Robert, Bart N, Sebastiaan, tafelbegeleiders met veel geduld. Geweldig gedaan! En niet te vergeten onze trainers Robert, Wouter, Lenny die op 3 woensdagmiddagen in totaal meer dan 160 kinderen training hebben gegeven. Allemaal toppers!