Afgelopen zaterdag speelde Heren 2 thuis tegen Wilvo/ttv Bergeijk 1 in de 3e divisie, het team van voormalig top-10 speler Marco Bottram. Na de uitwedstrijd met 6-4 verloren te hebben stond er ditmaal na 3 uur en 3 kwartier tafeltennissen een 6-4 overwinning op de borden. Een mooie teamprestatie. Onderstaand het verslag dat door Bergeijk op hun facebookpagina is gezet. Het is de moeite waard om te lezen en geeft aan dat we trots op onze mooie vereniging kunnen zijn.

Feest in Hazerswoude!

In een geweldige ambiance is ons vlaggenschip op een 6-4 nederlaag getrakteerd, maar toen alle kruitdampen waren opgetrokken kon men daar prima mee leven. Over de wedstrijd kunnen we kort zijn Marco Bottram was wederom soeverein en overklaste zijn tegenstanders, behalve Steven Pouw. Deze sympathieke jongeman legde Bottram het vuur aan de schenen. Kwam voor met 10-7 in de vierde game, maar Bottram herstelde zich fabelachtig en gooide de wedstrijd met 12-10 in het slot. Sebastien Degousee liet goed spel zien en won enkele games maar kwam nimmer in de buurt van de winst. John Mandemakers pakte ook deze week weer een potje. Verrassenderwijs won hij niet van Stephan Sparreboom, en verloor sinds lange tijd weer eens van een verdediger. Wel won hij in de kraker van de dag in een waar titangevecht van Avanti’s beste speler Olaf Stolwijk. Op routine en vechtlust versloeg hij de jongeling met 15-13 in de vierde game. Stolwijk was zachtst gezegd not amused, en we hebben hem het eerste half uur na de wedstrijd ook niet gezien.

Het hoogtepunt van de dag was ongetwijfeld de derde helft die aan elkaar werd gepraat door stadionspeaker Bas Pannebakker. Er was voldoende chinees gehaald voor iedereen, en in de vele verkiezingen werd Marco Bottram uitgeroepen tot attractiefste speler van de dag en kreeg een mooi Avanti-jubileumboek. Vincent Swart was loser van de dag en gaf een rondje bier voor de gehele kantine, hulde voor dit gebaar! Ook zanger Ron Laken (ex derde ronde Idols) liet het Sailing Home van Piet Veerman door de kantine galmen en was ouderwets in topvorm. Ook de dames van het 1e divisie team lieten hun zangtalenten spreken. Tegen de klok van 11 uur kwam men weer in Bergeijk aan en kon men terugkijken op een prachtige dag.