De Veluwe 1 – Avanti 1 (H) 3 – 7

Het standaardteam van Avanti moest afgelopen weekend in Apeldoorn haar koppositie verdedigen tegen De Veluwe. Dit team bestaat onder andere uit de gebroeders Van Spanje die in het verleden met hun strijdlust en emotie al voor vele hete potjes in en buiten Hazerswoude hebben gezorgd. Samen met de absolute kopman – en voormalige wereldtopper – Paul Haldan een confrontatie op niveau. Het was Paul Haldan dieĀ  Steffen Greup en Simon Goessens de baas bleef. Frank Hollak verschalkte de voormalig wereldtopper wel, maar moest echter de partij tegen Ron van Spanje inleveren. Omdat het dubbel door de Hazerswoudse mannen werd gewonnen stond er aan het einde van de avond een 3-7 winst op de borden. Frank Hollak, Steffen Greup en Simon Goessens staan door dit resultaat met nog 2 wedstrijden te gaan bovenaan de ranglijst. Volgende week is de uitwedstrijd tegen de nummer 2 SKF, dat op 4 punten staat.

Vriendenschaar 1 – Avanti 1 (D) 10 – 0

In de eerste ronde van de playoffs moesten de dames naar het Goudse Vriendenschaar. Liep de vorige confrontatie in Hazerswoude nog uit op een gelijkspel (5-5), dit keer bleven alle punten in Gouda. Een beetje zuur en geflatteerd was deze uitslag wel. Er werd 5 uur strijd geleverd en er waren vele spannende potjes te zien. Het viel echter steeds de verkeerde kant op voor Christel Petiet, Rian Nijdam en Lenny van der Meer: 4 wedstrijden gingen in 5 games verloren en net zoveel in 4 games. Toch is er voor het team nog niet veel aan de hand. In de playoffs voor de promotiepoule naar de eredivisie is een plaats bij de eerste 3 voldoende. Omdat in de standaardcompetitie veel punten zijn behaald – die meetellen in de playoffs – zijn de kansen nog volop aanwezig. Volgende week volgt de uitwedstrijd tegen Disnierats 1.

Belcrum 1 – Avanti 2 3 – 7

De reserves van Avanti behaalden een prima zege tegen Belcrum in Breda. Olaf Stolwijk, de laatste weken goed in vorm, scoorde een hattrick. Ronald Vijverberg haalde 2 punten binnen en Patrick Nieuwendijk bleef steken op 1 winstpartij. Ook het dubbel van Olaf en Patrick werd in winst omgezet. De mannen staan door dit resultaat stevig op de 2e plaats en liepen zelfs 2 punten in op koploper Middelburg. Volgende week is de kraker in en tegen Middelburg.

Scylla 2 – Avanti 3 10 – 0

Beide teams hadden groot belang bij ieder punt. Scylla speelt om het kampioenschap, Avanti voor handhaving. Wetend dat de concurrent van Avanti tegen de hekkensluiter speelde, werd alles uit de kast getrokken. Helaas bleek Scylla niet voor niets kampioenskandidaat, want toen de rook was opgetrokken stond er een 10-0 in het voordeel van de Leidenaren op het scorebord. Doordat de concurrent met 8-2 won lijkt handhaving uit zicht. Echter volgende week volgt de confrontatie met mededegradatiekandidaat SVE, waardoor het gat van 13 punten aanzienlijk verkleind kan worden. Wetend dat Avanti de laatste wedstrijd tegen de hekkensluiter speelt is handhaving lastig, maar nog niet onmogelijk.