Tafeltennisvereniging Avanti heeft een meer dan uitstekende eerste competitie speelronde achter de rug. In de eigen SafeCon Arena wisten zowel de dames als de heren hoofdmacht hun eerste wedstrijd in de 1e divisie om te zetten in winst. Waar de heren met veel bloed, zweet en tranen opponent Scyedam met 6-4 versloeg hadden de dames beduidend minder moeite met promovendus Zwolle: 9-1 winst.

Bij de heren was kopman Steffen Greup andermaal erg belangrijk voor de Hazerswoudse grootmacht. Met drie zeges en een sterke bijdrage in het dubbelspel werd een stevige basis gelegd. Frank Hollak en Simon Goessens kenden een wisselvallige middag wat resulteerde in één zege voor elk. Bij de dames liep de machine op volle toeren. Alleen Anne Fleur Trel moest éénmaal een opponente feliciteren terwijl Christel Petiet en Lenny van der Meer ongeslagen bleven.

Ook de overige twee landelijke teams wisten het seizoen te beginnen met een zege. In de 2e divisie was Heren 2 met 6-4 te sterk voor het sterke Red Stars uit Venray. Martin Groenewold vocht zich naar 3 zeges, tel daar twee zeges van Olaf Stolwijk bij en ééntje van Ronald Vijverberg werd de zes bereikt. Heren 3 gaat dit seizoen voor het kampioenschap in de 3e divisie. Een 7-3 zege op Red Star ’58 is een prima eerste stap daartoe. Patrick Nieuwendijk, Vincent Swart en Marcel Does opereerden als een hecht collectief en sloegen elk twee winstpartijen binnen. Volgende week spelen alle landelijke teams een uitwedstrijd.