Een mooi affiche was het, zowel de dames als de herenhoofdmacht van Avanti mochten zondagmiddag om 13:00 aantreden in Leiden tegen Scylla. Ondersteund door 35 trouwe supporters konden beide teams na afloop niet tevreden zijn. Zeker de 5-1 nederlaag voor de Hazerswoudse heren driemaster was er een waar de term ‘geflatteerd’ met hoofdletters mag worden bijgedrukt.

Voor de pauze was het vooral Vincent Blom die een reuzekans had om voor Avanti het eerste punt van de dag binnen te tikken. De dit seizoen debuterende Gouwenaar sloeg zich met bij vlagen schitterende aanvalsballen naar een matchpoint tegen Kim Vermaas maar zag de wedstrijd alsnog wegglippen. Simon Goessens dolf ook het onderspit diep in de vijfde game (tegen Altenburg), terwijl Frank Hollak het hoofd wel duidelijk moest buigen tegen de Nigeriaanse kopman Kazeem van Scylla. Na de pauze gooide Simon al het schroom van zich af wat uitmondde in een eclatante 3-0 zege opĀ  Kazeem. Daarna leek Frank snel het tweede punt erbij te slaan maar weer was het Vermaas die uit geslagen positie alsnog de beslissende game binnen wist te slepen. Vincent tenslotte verloor in wederom een close call 3-1 (3 games met 2 punten verschil) van Altenburg waarna de 5-1 een feit was.

Op de tafel ernaast vochten de Avanti dames zich naar twee punten en ook hier was er meer mogelijk. Christel Petiet kwam in de beslissende vijfde sett te laat op stoom tegen Depuyd, terwijl Nena Zantman 3x boven de 10-10 ten onder ging tegen Kim Hergelink. Tussendoor wisten Annefleur Trel en Christel Petiet met souplesse Isabelle Tegelaar terug te wijzen waarna de overige wedstrijden vrij overtuigend naar de Scylla dames gingen waarna een 4-2 nederlaag op het scorebord kwam te staan.

Aanstaande zaterdag wacht voor beide teams een fraaie thuiswedstrijd. Zowel de dames als de heren krijgen de huidige landskampioen op bezoek: Den Helder en DTK. Eenieder is van harte welkom om te proeven van de unieke Avanti sfeer en te kijken naar toptafeltennis.