Avanti is weer terug op het hoogste landelijke niveau! In een niet zo heel opwindende wedstrijd werd met 9-1 gewonnen van streekgenoot Pecos, dat met 2 invallers gehandicapt achter de tafel verscheen. Simon Goessens (80%), Steffen Greup (74%) en Frank Hollak (74%) wonnen 9 van de 10 competitiewedstrijden en alleen Tempo Team wist de Hazerswoudenaren eenmalig op een remise (5-5) te houden. Avanti is daarmee de onbetwiste kampioen en promoveert naar de eredivisie waar het ofwel Hercules of Scylla vervangt. Na afloop van de wedstrijd prees scheidend voorzitter Nico Stolwijk het vlaggenschip van Avanti dat over de volle breedte een ijzersterk seizoen speelde. “We kijken nu al uit naar het nieuwe seizoen waarin de doelstelling is om te handhaven. De afgelopen 5 jaar tipte Avanti twee keer eerder de eredivisie aan, maar kukelde er meteen weer uit. We denken nu kans te maken op een langer verblijf”. Na afloop werd er in Hazerswoude tot in de late uurtjes gefeest.

Het damesteam van Avanti gaat zich opmaken voor een beslissingswedstrijd voor een plek in de eredivisie. Door met 8-2 te winnen van Tanaka werd op 4 punten afstand van kampioen Vriendenschaar de tweede plaats in de competitie behaald. Deze plek geeft recht op een beslissingswedstrijd tegen het eredivisieteam dat in de pay down competitie op de voorlaatste plaats eindigt. Op zaterdag 19 mei wordt het erop of eronder voor de Christel Petiet, Nena Zantman, Rian Nijdam en Lenny van der Meer. De tegenstander wordt waarschijnlijk Taverzo.

Heren 2 van Avanti eindigde het seizoen met een 5-5 tegen de Toekomst. Hiermee speelden Olaf, Patrick en Ronald zich ruimschoots boven de rode streep en eindigden ze als 4e in de competitie. Volgend jaar dus weer 2e divisie. Heren 3 eindigde sterk in de 3e divisie door met 7-3 van Van Herwaarden te winnen. Daarmee bereikten Steven, Marcel, Vincent en Martin de tweede plek in de eindrangschikking. Al met al een mooi seizoen voor de Azzuri uit Hazerswoude!