Op maandagavond 21 maart werd in een prima sfeer de Algemene Ledenvergadering (ALV) gehouden. Ruim 25 leden hadden de moeite genomen naar het clubhuis te komen. En daar kregen ze geen spijt van. Het bestuur had dit jaar namelijk voor een wat meer moderne aanpak gekozen. In aanvulling op de gebruikelijke vergaderstukken werden beamerpresentaties gegeven over het jaarverslag, het financieel verslag, speerpunten en begroting 2016, de wervingsplannen en het meerjarenonderhoudsplan. Op deze manier werd het een informatieve avond.

Het boekjaar 2015 kon ondanks een extra bijdrage aan het onderhoudsfonds met een klein positief saldo worden afgesloten. Ook werd door de penningmeester een sluitende begroting voor 2016 gepresenteerd. Goed nieuws was er bovendien van het subsidiefront voor energiebesparende maatregelen. Twee subsidies zijn zeer recent aan Avanti toegekend: De RVO stelt 30% subsidie beschikbaar voor de aanschaf van zonnepanelen en het Rabo Coöperatiefonds bekostigt de aanschaf van LED-verlichting. Bij de verkiezingen voor het bestuur werd Steven Pouw gekozen als bestuurslid ledenwerving. Deze portefeuille wordt door het bestuur als een topprioriteit gezien en het is heel goed nieuws dat Steven zich hiervoor wil inzetten. Nico Stolwijk (voorzitter), Rens Jacobs (penningmeester), Annelies Snabel (secretaris) en Arnout van den Top (bestuurslid Activiteiten) werden op eigen verzoek voor (slechts) 1 jaar herkozen (Steffen Greup heeft ook nog 1 jaar te gaan). Hiermee willen de bestuursleden een signaal afgeven dat zij qua intensiteit niet op dezelfde manier kunnen en willen doorgaan. Taken zullen over meer vrijwilligers moeten worden verdeeld. Aansluitend volgende een geanimeerde discussie over hoe leden, die geen vrijwilligerswerk wensen te doen, geactiveerd kunnen worden. Input waar het bestuur mee verder kan.

Afgesloten werd er met de mededeling dat een jubileumcommissie het 55-jarig bestaan gaat voorbereiden. De aanwezigen werd alvast een spetterend feest in het vooruitzicht gesteld, bedoeld voor iedereen die zich bij Avanti betrokken voelt. Al met al een zeer geslaagde editie van de ALV!