De spanning stijgt: 5 van de 9 Avanti teams in de seniorencompetitie van de afdeling West kunnen komende week kampioen worden.

Avanti 5 heeft de beste papieren: in poule 1.E spelen zij vrijdag uit bij VVV, de nummer twee. 3 punten zijn genoeg om VVV voor te blijven. Maar dan mag Docos, de nummer 3, vrijdag niet met 10-0 winnen van DHC. 4 punten of meer betekenen meteen het kampioenschap.

Avanti 6 staat één puntje achter koploper Zoeterwoude in poule 1.D. Die spelen maandag hun laatste wedstrijd. Avanti 6 weet dan hoeveel punten ze vrijdag bij Combat nodig hebben om kampioen te worden. Bij gelijk eindigen, moeten games van de onderlinge wedstrijden worden geteld.

Avanti 8 beslist vrijdag in een onderling duel uit bij de Treffers wie in poule 4.D de eerste plaats gaat bezetten. Avanti 8 staat 2 punten achter. Bij een eventuele eindstand van 4-6 moeten ook daar games worden geteld.

Duo 1 gaat aan kop in poule 1.C met 1 punt voorsprong op Scyedam en 2 punten op Salamanders. Deze tegenstanders spelen vrijdag tegen elkaar en Avanti Duo 1 speelt vrijdag uit bij ATTC. 4 punten zijn sowieso genoeg om de koppositie te behouden.

Duo 4 staat in poule 5.E op de eerste plaats, nipt voor de Treffers. Bij eventueel gelijk eindigen moet er flink gerekend worden, want het onderling resultaat, de onderlinge games en de onderling punten zijn allemaal precies gelijk !!! Dan moeten de games tegen ALLE andere tegenstanders in de poule worden geteld. Hopelijk blijft ons dat bespaard en pakt Avanti Duo 4 vrijdag thuis “gewoon” de maximale 5 punten.

De overige teams lijken zich te handhaven.

Avanti 4 speelt vrijdag thuis en heeft slechts 1 punt nodig om volgend seizoen weer in de hoofdklasse uit te komen.

Avanti 7 speelt vrijdag uit bij koploper Salamanders en blijft in de 3e klasse als ze minimaal 2 punten scoren.

Duo 2 staat 4e in poule 2.C. De nrs 5 en 6 zullen degraderen, maar … de nr 2 en de nr 5 staan na 9 wedstrijden slechts 3 punten van elkaar. Avanti Duo 2 moet er vrijdag thuis vol tegen aan.

Duo 3 staat 3e in poule 4.D. Ook hier staan de nr 2 t/m 5 erg dicht bij elkaar. De nr 6 degradeert, en die is al bekend. Daarom kan Avanti Duo 3, vrijdag thuis, vrij uit spelen.

Traditiegetrouw zullen de kampioenen worden gehuldigd tijdens de Open Hazerswoudse Tafeltenniskampioenschappen, dit jaar op vrijdag 7 december.